Ledwo co celebrowaliśmy 20. urodziny pierwszego Fallouta, a już niedługo możemy mieć kolejną okazję do świętowania, związaną z postapokaliptycznym cyklem. Chris Avellone, legendarny projektant gier wideo, zmienił swoje zdjęcie profilowe na Facebooku na rysunek przedstawiający kogoś przytulającego się do Vault Boya z podpisem: „Tak bardzo za tobą tęskniłem!”. Oczywiście wywołało to lawinę spekulacji, bo amerykański deweloper pracował już przy dwóch częściach serii (2 i New Vegas) i niewykluczone, że ma zamiar jeszcze do niej powrócić.
Fanów cyklu wizja projektu ze świata
Fallouta, w którym uczestniczyłby Chris Avellone, powinna bardzo cieszyć. Projektant jest prawdziwym fanem postapokaliptycznego cyklu: oprócz tego, że sam brał udział w pracach nad dwiema częściami, spisał również Biblię Fallouta oraz stworzył scenariusz do osadzonego w uniwersum komiksu Wszystkie drogi. Trudno więc znaleźć osobę, która lepiej nadawałaby się do kolejnej odsłony serii. Pamiętajmy jednak, że zmiana zdjęcia na Facebooku na razie nic nie oznacza – równie dobrze Avellone mógł po prostu wyrażać swoje przywiązanie do marki w jej 20. urodziny. Możliwe też, że ewentualny nowy projekt wcale nie będzie grą wideo.
Ostatnia produkcja z uniwersum
Fallouta, nad którą pracował Avellone, to wydane w 2010 roku
New Vegas. Według wielu fanów ta poboczna odsłona cyklu jest tytułem znacznie lepszym, niż stworzona przez firmę
Bethesda część trzecia i czwarta. Ale jak twierdzi Scott Everts, odpowiadający w
New Vegas za projektowanie świata, gra mogła być jeszcze lepsza, gdyby trafiła wyłącznie na komputery osobiste. Według pierwotnych planów lokacje były bardziej przemyślane: dokładnie ustalono, gdzie będą budynki rządowe, farmy, punkty poboru wody pitnej itp. Niestety, deweloperzy zostali zmuszeni do uproszczenia tego projektu.
„Mogliśmy pójść z tym dalej” - wspomina Everts na łamach portalu
PCGamesN.
„Ale musieliśmy pójść na kompromis, żeby mniej rzeczy spowalniało silnik gry”. Twierdzi też, że to właśnie wersje konsolowe odpowiadają za błędy i problemy techniczne, które nieustannie nękały
New Vegas.
Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2017-10-05 20:04:16
|
|